Puzzeldeken 6: af!

Hij is af! Hoera en victorie.

20130906-084703.jpg

Nadat het laatste vierkantje is gebreid, komt het laatste deel van de puzzel.
Ik heb blok 1 en 3 en blok 2 en 4 aan elkaar gezet tot twee helften. Het is daarbij zaak erop te letten dat alle lijnen naar het midden gaan wijzen. Een makkelijk geheugensteuntje is dat de effen vierkantjes in een diagonaal van linksboven naar rechtsonder moeten lopen.

Vervolgens nam ik langs de lange buitenkant zo’n 250 steken op op een lange rondbreinaald. Daarmee breide ik in marineblauw 15 toeren ribbels.

20130906-085127.jpg

20130906-085146.jpg

Idem aan de lange buitenkant van het andere deel.
Vervolgens zette ik beide helften aan elkaar.
Langs de twee overgebleven buitenranden nam ik zo’n 265 steken elk op en breide weer 15 toeren ribbels per zijkant.
Dit neemt overigens meer wol dan ik dacht. Voor de vierkantjes kwam ik makkelijk met 100 gram per kleur uit, voor de buitenkant had ik een derde bol nodig die ik zo’n beetje half op heb gebreid.

Dan nog zo’n 200 losse eindjes wegwerken en klaar is klara!

Ik ben heel erg blij met het resultaat. Een explosie van kleur.

Een gedachte over “Puzzeldeken 6: af!

Plaats een reactie