Hemd

Het hemd is af. Ruimschoots op tijd voor de midweek Sarajevo, waar het nu 36 graden is (oef).

20130809-133628.jpg

20130809-133635.jpg

Ik weet ook weer waarom ik liever sokken en sjaals brei. Kledingstukken moet je namelijk nog in elkaar zetten. Wanneer de laatste steek gebreid is, ben je er nog niet. Denk je dat je klaar bent, komt er nog een boel werk achteraan. Bij dit hemd viel het op zich mee. Twee zijnaden en twee schoudernaden, en dan de boel omhaken met een toer vasten.
Maar het meeste werk zijn de lintjes op het voorpand. De verleiding was groot om het er maar bij te laten zitten. Ik ben geen lintjestype, of ruches, of andere dingetjes. Ook ben ik niet zo’n ster met naald en draad. Maar toch ben ik blij dat ik heb doorgezet. De donkerblauwe lintjes maken het hemdje net even iets bijzonderder.
Het meest bijzondere was nog wel de reactie van manlief: ‘leuk zeg, met die lintjes’. Pardon?
Maar die positieve noot was snel weer voorbij toen hij vervolgens vroeg: komen er nog mouwen aan? Grrr… Na 21 jaar zou hij toch van mijn mouwenfobie moeten weten.

Maar al met al: het is een lollig hemd en mijn lichtblauwe katoen heeft eindelijk een goede bestemming gekregen.

Geef een reactie

