Puzzeldeken (3)

Blok 1 van de puzzeldeken is een feit!

20130705-204411.jpg

25 vierkantjes gebreid, nog 75 te gaan. Het is een prettig werk, de strepen houden het afwisselend en het is simpel genoeg om tv bij te kijken. De halve finale Wimbledon vanmiddag hielp me door de laatste twee blokjes van dit gedeelte heen.

Het tweede blok brengt weer nieuwe kleuren in het spel. Ben benieuwd hoe dat weer gaat. Het is even opletten dat ik in de goede hoek begin. Alle diagonalen moeten uiteindelijk in het midden uitkomen.

Ik ontdekte trouwens iets wonderlijks. Ik heb dit blok gebreid met 5 nieuwe bollen garen, hetzelfde merk, en van elke bol heb ik evenveel vierkantjes gebreid. Toch heb ik van de ene kleur een stuk meer over dan van de andere.

20130705-204850.jpg

Dat is toch gek? Kennelijk zit er in 50 gram paars meer lengte dan in 50 gram rood of geel. Vreemderder en vreemderder, om het met Alice te zeggen.

2 thoughts on “Puzzeldeken (3)

Geef een reactie

