Puzzeldeken (2)

Het eerste vierkantje van mijn puzzeldeken is een feit.
Nu nog 99 te gaan.

Na het eerste vierkant blijven er drie steken over, deze vormen de eerste drie steken van het tweede blok. Zorg dat je hiervoor kleur A gebruikt. Je neemt langs de bovenkant nog 22 steken op. Daarna zet je er nog 24 steken bij op (49 st.)
Brei het tweede vierkant op dezelfde manier als de eerste, de opzettoer geldt weer als toer 1.
Wissel echter elke 2 toeren af met kleur B.

Herhaal dit nog 3 keer, elke keer met kleur A als basis en kleur C, D, en E als wisselkleur.

20130621-212504.jpg

Kant dan af.

De tweede rij wordt dan aan de eerste vast gebreid als volgt.
Zet 25 steken op met kleur B. Ik vind het handig om dat met een rondbreinaald te doen.
Neem dan nog 24 steken op langs de rechterzijkant van het vierkant A-A. (49 st.)
Brei vierkant B-A volgens bovenstaand principe, ga da verder met kleur B als basiskleur, en afwisselend B, C, D en E als wisselkleur.

20130621-213132.jpg

Nou, en als je dat dan nog 3 keer doet is het eerste blok van de deken af.
Zover ben ik nog niet. Maar ik moet zeggen, tot nu toe valt het me alles mee. Het breit lekker weg en is simpel genoeg om er een KRO-detective bij te kijken.

Wordt vervolgd.

Geef een reactie

