Goede voornemens

Op de drempel van 2013 ontdek ik deze website: Wisebread.com. Een geweldige website met tips voor een meer georganiseerd en simpeler leven. Nu spreekt me dat sowieso aan, maar het mooiste is dat de meeste artikelen de vorm hebben van lijstjes.
Daar word ik blij van. 10 ideeën met een citroen, 20 stappen naar een opgeruimde voorraadkast, 25 dingen die je vandaag nog kan weggooien etc. O wat wordt het leven daar overzichtelijk van.
De lijst met goede voornemens had ik zelf kunnen schrijven. Eigenlijk denk ik bij alle 25 items: ja, inderdaad. Maar er springen er wel een paar uit.
Mijn top 5 voor dit jaar is:
1. Genieten van de buitenlucht.

2. Meer muziek luisteren en maken.

3. Breien! (En haken)

4. Compassie met anderen en mezelf

5. Mijn verzameling kookboeken ten nutte maken door er wekelijks iets uit te koken.

Natuurlijk is het met voornemens altijd zo, dat ze snel gemaakt zijn en moeilijk om te houden. Maar wat geeft het (voornemen 4). Het nadenken erover alleen al doet me stilstaan bij de vraag wat ik nu eigenlijk belangrijk vind en waar ik rust in vind en energie van krijg.
Op weg naar een evenwichtig, gezond en inspirerend nieuw jaar!

20121229-122922.jpg

Geef een reactie

