Het wiel uitvinden

In Sesamstraat figureerde vroeger regelmatig ene doctor Nobel Prijs. Een ietwat verwarde wetenschapper, die steeds een belangrijke uitvinding of ontdekking aankondigt, van iets dat allang blijkt te bestaan. Een soortgelijke ervaring had ik vandaag.

Ik brei graag met korte sokkenpennen. Een van de redenen is dat je een sok op korte pennen makkelijk mee kunt nemen in je tas. Toch is het me al regelmatig overkomen dat ik mijn project uit mijn tas haalde, om te ontdekken dat het half van de naalden was gegleden. Ook verlies ik nog wel eens de ene losse naald, die ik dan vervolgens weer uit de krochten van mijn tas op moet zien te diepen. Kortom, al met al is het minder handig dan het lijkt.
De oplossing dacht ik te vinden op het blog sweet little domestic life. Daar trof ik een handige stap voor stap tutorial aan, met plaatjes, om een projectbijelkaarhouder te fabriceren uit een stukje elastiek en twee rubber eendjes.
De MacGyver in mij roerde zich onmiddellijk. Wat een briljant idee. Dus op zoek gegaan naar rubber eendjes. Volgens de site zijn het dopjes om op een potlood te doen, verkrijgbaar in vele soorten. Nou, niet in het dorp waar ik woon. Uiteindelijk vond ik een stel rubber vingerpoppetjes, die me geschikt leken voor het doel.

20121105-154958.jpg

20121105-155006.jpg

Het moet gezegd, het werkt als een trein. In no time had ik twee projectbijelkaarhouders gefabriekt. Ze houden mijn sok vrolijk op de pennen.

20121105-155140.jpg

Alleen een beetje jammer dat de handwerkwinkel er ook kant en klare pakketjes voor blijkt te verkopen. Zonder naam en gezicht, dat wel. Simpele rubber hoedjes, eigenlijk niks aan.

20121105-155312.jpg

Maar ach, zo is het leven. Mijn projectbijelkaarhouders mogen dan niet revolutionair uniek zijn, leuk zijn ze wel. Tot zover doctor Nobel Prijs.

Geef een reactie

