Zwerksjaal

Al jaren probeer ik bewust te leven met de seizoenen. De tijd gaat snel, zeker als je zoals ik een druk leven hebt met werk, zorg en alles wat dagelijks aandacht nodig heeft. Ik heb het nodig om te weten waar ik ben in de tijd.
Ik ben vandaag, 8 september 2012, begonnen aan een breiproject dat me daar volgens mij uitstekend bij gaat helpen. Een sky scarf, een zwerksjaal dus.
Ik vond de inspiratie hier.
Het idee is simpel. Je kijkt elke dag hoe het zwerk boven je er die dag uitziet. Je breit twee pennen met de kleur die de lucht die dag heeft.

20120908-123458.jpg

Ik ben vandaag begonnen op een stralend blauwe dag. Maar Hollandse luchten zijn veelkleurig. Daarom heb ik volgende kleuren al klaar liggen, de wol is van Daletta:

20120908-123630.jpg

Zo’n jaarproject is spannend. Hoe zal het uitpakken? Wordt vervolgd.

De zwerksjaal maak je als volgt:
Zet met pen 5 en een dubbele draad 32 steken op. Brei dan elke dag 2 toeren. Je kunt gewoon ribbels breien (alle pennen recht), maar ik heb gekozen voor een dubbelenhalve gerstekorrelsteek.
Pen 1: 2r, 2av,
pen 2: alles recht.

Brei steeds een dubbele draad en kies een van de volgende combi’s:
Blauw blauw voor een zonnige dag
Blauw wit voor een zonnige dag met stapelwolken
Wit, wit voor een lichtbewolkte dag
Wit lichtgrijs voor een dag met lichte regen
Lichtgrijs lichtgrijs voor een dag met mist en motregen
Lichtgrijs donkergrijs voor zwaarbewolkt en regen
Wit donkergrijs voor sneeuw
Donkergrijs donkergrijs voor zo’n dag in januari dat het nauwelijks licht wordt.
Of gebruik warm oranje als er een mooie zonsopgang of zonsondergang is.

Elke dag even naar buiten kijken en je krijgt een sjaal met de streepjescode van de hemel.

20120908-124852.jpg

Geef een reactie

