Uitdagend en vertrouwd

Jonge theologen hebben een manifest geschreven, waarin zij vragen om meer ruimte voor eigentijdse, vernieuwende taal en vormen in de kerk. Hier te lezen: manifest.
Een sympathiek pleidooi, dat ik van harte deel. Ik geloof alleen niet zo in het aanspreken van nieuwe doelgroepen. Ik ben ervan overtuigd dat mensen binnen de kerken ook gewoon mensen zijn. Hun verlangens en vragen zijn niet anders dan die van andere mensen. Als je bent opgeleid om in te gaan op de behoefte van mensen aan zingeving en saamhorigheid, moet je dat kwalitatief goed en op een relevante manier doen. Het liefst ook nog een beetje verrassend, ontspannen en met humor.
Ik heb daarom voor het komende winterseizoen een activiteit gepland om jongere en oudere vrouwen samen in gesprek te brengen over het leven. Een workshop Kerstballen Breien. Geeske van wolwinkel Trollehus verzorgt het breitechnische deel en de koffie, ik zorg voor input voor interessante, relevante en verdiepende gesprekken.
Immers, in het leven heb je allemaal zo je steken laten vallen, je onafgehechte draden en je losse eindjes.
Ik geloof in de waarde van een goed gesprek, van geconcentreerde aandacht en samen werken aan iets waar je blij van wordt. Daarbij is iedereen welkom om aan te schuiven.

20120712-120339.jpg

Geef een reactie

