Een gezonde geest…

Hoe blijf je geestelijk gezond tijdens het EK-voetbal? Een prangende vraag, zeker na de dramatische eerste wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Denemarken. Kans op kans gemist, stijgende spanning in de huiskamer… Toen ik het niet langer kon aanzien, heb ik mijn pennen er maar weer bij gepakt. Er wachtte nog een tweede sok om af te breien. Pen voor pen daalde er een serene kalmte op me neer. Ik hoorde de commentator nog wel, ik registreerde het gemopper van mijn huisgenoten, maar het deerde me niet. En halverwege Duitsland – Portugal is het dan zover: mijn eerste paar zelfgebreide sokken is een feit. Voetbal en breien blijkt een gouden combinatie. Daarom hoop ik dat Oranje nog een ronde verder komt. Komt die trui ook nog wel af.

20120609-220249.jpg

20120609-220432.jpg

Geef een reactie

