De kunst van het beginnen

Een nieuw project beginnen is een mengeling van blijde verwachting en lichte moedeloosheid. En er komt ook altijd een sprankje angst bij. Bij het lezen van het patroon krijg ik zin in een aparte steek of een bijzonder motief. Maar ook kan het me gaan duizelen als ik me met geen mogelijkheid kan voorstellen hoe iets gedaan moet worden. Het aantal op te zetten steken maakt ook uit voor hoe de mix uitvalt. Minder dan 60: makkie, doen we even. Meer dan 100: jakkes wat veel, en dat gaat ook altijd een keer mis vanwege te weinig draad.
Het lijkt een wonder dat ik überhaupt ooit ergens aan begin. Maar de uitdaging van iets nieuws, iets net moeilijker dan het vorige trekt me telkens toch over de streep. In de balans tussen comfort and challenge worden nieuwe dingen geboren.

20120521-112155.jpg

Geef een reactie

