Bigger on the inside (2)

De Dr. Who-sjaal is inderdaad, zoals de TARDIS zelf, bigger on the inside. Na het breien heb ik hem geblockt (weet er het Nederlandse woord niet voor). Dat wil zeggen: natgemaakt en gestreken, om door de stoom de omkrullende randen plat te maken. Maar als resultaat is hij ook bijna twee keer zo lang geworden. Volgens mij doe ik iets niet goed. Of juist wel?
Ik heb hem plat op tafel laten drogen, met gewicht op de randen. Ja, oplettende lezer, daarvoor gebruik ik de Kirchliche Dogmatik van Karl Barth. De KD legt fijn veel gewicht in de schaal.
Afijn, deze techniek vraagt nog wat perfectionering dus.

20120520-115517.jpg

Geef een reactie

